Fakta på lørdag (eller fredag)

En gang hvert fjerde år regner det ekstremt mye i Bergen. Jeg vet at det alltid regner i Bergen, men en gang hvert fjerde år kommer det altså enda mer. Gatene blir oversvømte, det blåser sterk vind og folk foretrekker å holde seg innendørs. As it turns out, så er timingen min perfekt og jeg rakk akkurat å få med meg denne fireårsstormen. Og det er jo meget gøy. Det som er enda mer gøy er at jeg ikke har pakket regntøy. Ikke så mye som en hullete støvel en gang. Jeg har en god del kjoler, men ikke noe regntøy.. «Og hvordan klarte Ragni det?» tenker du kanskje? Det er ikke godt å si. Men vått er det nå i hvertfall. Og David ler.

…Og hvor mye regn er det egentlig snakk om?
143 millimeter på et døgn.

Legg igjen en kommentar

