Fredag. Fin dag.

Jeg har nå kjempet meg halvveis gjennom en ekkelt lang skoledag. Vi har utelukkende dobbelttimer, og nå er det engelsk. Tord leser over skulderen min. Han gjør det en del. Særlig når vi har norsk. Tord sover seg nemlig gjennom de fleste norsktimene. Halv fire er jeg endelig fri. Da skal jeg kjøpe veggismiddag til meg og pappa’n min. Vi skal ha spinatbørek med fetaost og gresk salat. Det blir bra. Etter det skal jeg lage veggispai for første gang, for jeg er invitert på jentekveld hos noen søtiser i parallellklassen. Vi skal drikke oss glade på vin og se rare filmer. (Og hvis pappa mot all formodning leser bloggen min, er det på dette tidspunktet jeg forventer at han later som om han ikke gjør det.) Egentlig burde jeg sikkert ha gjort litt lekser, men jeg orker ikke i dag uansett. Det har vært en turbulent uke, med et par teite saker og en hel del fine saker. Og apropos fine saker, i dag skal jeg kjøpe billetter til Bergen også. Jeg gleder meg til å besøke pus. Under fire uker igjen nå. Han er så fin.

Börek (also burek, boereg, piroq, בורקס and other variants on the name) is a type of baked or fried filled pastry, from Turkey [1] [2], made of a thin flaky dough known as yufka (or phyllo), and can be filled either with cheese (often feta, sirene or kaşar), minced meat, or vegetables.  ~Wikipedia.

Legg igjen en kommentar

