do they know it’s christmas?

Juleferie.

Endelig.

Jeg har aldri vært mer klar for å slenge skolebøkene fra meg og gå i dvale i et døgn eller to. Dette har vært et tøft halvår. På toppen av det hele fikk jeg 3’er på terminprøven i matte i dag. Vår kjære mattelærers måte å si god jul på, I guess.

Men altså..  Juleferie. Ikke mer karakterer eller innleveringer
eller framføringer eller lekser eller noesomhelst.
Slappe av nå.
Fikse ferdig gavene nå.
Besøke kjæresten og finfinfine Anja nå. (ihvertfall snart)
Kose seg med julestemning nå!

Jeg har ikke julestemning. Nada niks nuthin. Jeg har ikke hatt det på mange år. Og jeg vet jeg ikke er den eneste. Overalt klager folk over mangelen på nostalgisk glede og en indre ro man ikke har hatt siden barndommen. De klager gjerne over dette mens de heller innpå med e-stoffbrus og tørre pepperkaker fra firstprice. Jeg tror julestemninga forsvinner i samme øyeblikk som man oppdager at julenissen har vært bestafar all along, og at jula egentlig dreier seg om budsjett og planlegging og tidsfrister.  Det er tøft, men du er faen meg ikke 6 år lenger. Deal with it.


Litt nostalgi kan riktignok tvinges fram.
Særlig hvis man får hjelp av the amazing andy. [<– trykk]
Men et lite tips til dere som skal prøve å lage nellikkalender hjemme:
Appelsiner råtner. Her snakker man av egen erfaring…

(Jeg er ikke en sånn sur faen som klager på alt og hater jul, jeg er bare lei av folk i nisseluer som løper rundt og vil gjenskape en barndomsfølelse de for lengst har vokst fra. Også er jeg en kynisk faen. Her er det viktig å skilne mellom sur og kynisk.)

Legg igjen en kommentar

