2010 blir et skikkelig fint år.

Åjessda. Ragni har bestemt seg for å være positiv. Og hva passer vel bedre enn en liten positivliste til å starte prossessen? Når man samler alt det fine på et sted ser det enda større og bedre ut, nemlig.  Litt som når man vasker gulvet, og tror det er lite støv og skitt – helt til man samler alt på et sted og får en haug på størrelse med en elefantunge
… eller er det bare meg kanskje?

Anyhow, here we go!  
Liste over fine ting jeg gleder meg til i 2010:

  • Påskeferie i Bergen. Dette er nærmeste lyspunkt. Først på Vaksdal med Anjazøta, og så til verdens fineste kjærestepus når han kommer hjem fra London. Jeg synes godt påsken kan komme i morgen…
  • Vårvær. Når sola kommer kan jeg kaste meg over kjolene på Indiska med god samvittighet. Da blir det flagrende stoff og superglade farger for alle lommepengene jeg kan skrape sammen. For ikke å snakke om nye sko. Jeg liker sko. Og som alle andre år, vil 2010 kreve minst tre par converse. Vårvær er jo også fint med tanke på sol, varme, et hint av brunfarge i ansiktet og smoothies med fine mennesker, selvfølgelig.
    Men det sier jo nesten seg selv – gjør det ikke?
  • Invi. Vi skal ha GUDVISAVNERKJÆRESTENEVÅRE-kvelder. Det blir bra.
  • Mossekonserter. Valkyrien Allstars OG Raga Rockers kommer hit veldig snart. Hvem vet hva de neste månedene vil bringe? Keep it coming, kulturmennesker.
  • Festivalsommer. Jeg skal på Slottsfjell, og gleder meg som en liten unge. Og jeg håper å få snekt meg avgårde på Øya også. Iggy Pop for faen. Egentlig vil jeg på alle festivalene i år, men sommerjobb og sparing for å finansiere folkehøgskolen gjør det bittelitt vanskelig..
  • Sommerleir. Jeg skal tilbringe en liten uke på Utøya med Rød Ungdoms fantastiske mennesker for tredje år på rad. Det blir peanøttsmør, bading, teltfailing, kommunistiske sanger, kick ass innledninger og gress mellom tærne. Og i år er det duket for spøkelsessti igjen! Awesome awesome awesome.
  • Folkehøgskole. I slutten av august begynner jeg på skriveverksted på Åsane Folkehøgskole i Bergen. Jeg får bruke et helt år på å skrive, jeg får bo langt unna alt som skjer her hjemme, jeg får et friår fra skolemaset og jeg vil kun være tjue små minutter fra Bergen sentrum (og da også pus – hvis han ikke har blitt helt lei av meg enda by then).
  • Vennekvelder. Jeg satser på at koselige kvelder med film, latter og altfor høyt sukkernivå i blodet vil være en stor del av livet fremover, slik de alltid har vært. Det finnes ikke noe bedre enn slike kvelder med verdens herligste mennesker.
  • Vegetarsommer. Masse innbydende frukter og grønnsaker i butikkene vil bety både eksperimentering og prøvesmaking. Det blir en sommer full av fruktsalater og koselige veggispiknikker, datz fer shorr.
  • Reising. Jeg skal virkelig dra nytte av mitt siste år med frikort på NSB. Togroadtrip med Maddie purhapz?
  • Nye venner. Når jeg flytter vil det innebære et nytt miljø, med nye mennesker. Jeg elsker nye mennesker (selv om jeg av og til skremmer noen av dem bort…). Jeg trordet kan bli sjukt kult, selv om jeg vet altfor godt at jeg kommer til å savne mossevennene mine helt usannsynlig mye.
  • Familiekos. Jeg kommer til å være borte fra familien min mesteparten av tiden. Hundretusen ganger mer enn noensinne før. Og da er jeg sikker på at å komme hjem til dem blir helt himmelsk. Kanskje til og med Sverre kan bli litt søt? Hihi.
  • Alle tingene jeg ikke vet om enda. Gahd, I love suprises. Jeg er sikker på at det blir fantastisk.

And last, but not least…

  • Se The Invasion of the Body Snatchers fra 1956. Jeg er nemlig akkurat ferdig med å laste den ned, og nå ditcher jeg bloggingen for dårligkvalitets sci-fi horror. Ha en fortsatt fin kveld, and all that jazz..
One response to “2010 blir et skikkelig fint år.

  1. Roadtripz is a date ;D
    Hvor drar vi denne gangen da?
    Kanskje litt lengre enn Årnes? :D
    ily, søta <4-1

Legg igjen en kommentar

