Wow.

Hei bloggen lissom.

Det er evigheter siden jeg skrev her sist. Har ikke hatt behov for det. Ting har gått fort. Mye søvn. Mye latter. Mye tid tilbragt i armkroken til en viss fining. Mye tid tilbragt alene i mørket. Nesten en uke tilbragt på Slottsfjell. Nesten en uke til tilbragt på Rød Ungdoms Sommerleir.

Jeg oppdaget akkurat at forrige blogginnlegg var nummer 100. Bør jeg være glad? Eller en smule flau over min mangel på bedre ting å bedrive tiden med? Jeg er ikke sikker. Oh, og før jeg fortsetter vil jeg bare dele et skikkelig fint bilde med dere.

Bildet er tatt av Eline Lund Fjæren.
(jeg har linket navnet til flickr-siden hennes, altså)

For øyeblikket er dette bildet profilbildet mitt på fjesboka. Bare en smule beskjært. Siden jeg har rare bein og sånn. Legg merke til at jeg ikke skylder på at bildet får beina mine til å se rare ut. Jeg har virkelig rare bein. Anyways, for de som måtte lure er fjesbokbildet mitt litt sånn som dette:

Men nå sporet jeg virkelig av. Det jeg virkelig hadde lyst til å si var egentlig at jeg reiser snart. Lørdag 28. august skal jeg sette meg i bilen sammen med en mor og en far og et flyttelass på størrelse med et baobab-tre (for dere som ikke visste det, så er baobabtrær veldig, veldig store.) og sette kursen for Bergen.

Folk spør hele tiden om hva jeg egentlig skal gjøre i Bergen. Det er temmelig ukomplisert, egentlig. Jeg tar et friår. Et folkehøgskolefriår. En folkehøgskole er en skole der man velger en aktivitet man virkelig brenner for eller er skikkelig interessert i, og så bruker et år på å fordype seg i. For å si det veldig enkelt.

Jeg skal bo på skolen, sånn som det er normalt å gjøre på folkehøgskoler.  Det er et dyrt år. Cirka åttitusen. Nesten halvparten får jeg i stipend. Min linje heter skriveverksted. Vi skal skrive noveller, manus, sangtekster og mye mye mer. Skolen heter forresten Åsane Folkehøgskole, og nå linket jeg navnet til skolens hjemmeside. Om du har flere spørsmål er det mulig å spørre. Det pleier å hjelpe.

Sånn. Ferdig med å skrive. Trengte å få det der ut av systemet.

Ha en fin natt.

(… hei, anja. du er fin.)

One response to “Wow.

  1. HEI RAGNI LISSOM.
    <3 eg tykkjer det er fantas10sk at du skal gå folkehøgskule og berre gjere fine ting og bli enda flinkare til det du allereie er flinkast i verda til. elskarelskarelskar bilete av beina til deg og david, forresten!
    (eg ynskjar meg deg til jul)
    åå, og så vart eg superglad når eg såg det sto ting om meg nederst! HEI TIL DEG OG, OG DU ER FINAST. og du er to haiar.

Legg igjen en kommentar

