Sinna. (…et innlegg jeg kanskje angrer på imorra.)

Noen mennesker irriterer bare langt inn i sjela. Og jeg er så lei av å snakke med folk som sier en ting til meg når jeg snakker med dem og noe helt annet rett etterpå.

I tillegg er hjemmesituasjonen ille igjen. Ikke så ille som den var, kanskje, men nok til å framkalle et lite angstanfall tidligere i kveld. Orker ikke leve sånn.

Her er det kanskje lurt å presisere for folk som ikke kjenner meg at jeg ikke blir slått eller på noen måte aktivt mishandlet her hjemme – jeg bare trives ikke spesielt godt for å si det en smule forenklet. Føler meg ikke alltid trygg og glad i eget hjem. Orker ikke leve sånn.

(og ja, jeg har angst. litt, i hvertfall. eller noe som ligner veldig. godknows. det er i hvertfall pain og veldig lite hyggelig. nå som jeg vet jeg skal flytte er det liksom litt enklere å dele sånt.)

Heldigvis gikk det fort over, og jeg har det helt fint igjen etter å ha sett Predators og House i hele kveld. Kommer riktignok ikke til å få sove noe særlig i natt, men det får bare gå.

Vanligvis ville konsekvensene av en sånn episode vært større for den psykiske helsa, men nå kan jeg holde godt fast i tanken på total frihet om bare to og en halv uke. Det er en så deilig og befriende tanke at jeg ikke tror den kan beskrives en gang. Litt som varm sommerbris i håret mens man hører favorittlåta i bakgrunnen et sted, med duggvått gress mellom tærne og en hel familie lyseblå sommerfugler i magen. Gang det med hundretusen og forestill deg noe enda bedre.

Vi har såvidt begynt å planlegge biltur og nedpakking av saker nå, og begge rommene mine har blitt tømt for skrap og søppel som har samlet seg opp over flerfoldige år. Det er nesten som en renselsesprosess.

Jeg føler meg klar for en ny start.

2 responses to “Sinna. (…et innlegg jeg kanskje angrer på imorra.)

  1. eg er så stolt over deg.

  2. Jeg er glad i deg, Ragni. Du er flink. Jeg hadde aldri klart å skrive om mine problemer på nettet. Nå har du inspirert meg. Kanskje jeg skal, afterall.

Legg igjen en kommentar

