Herlig!

Akkurat som Ida har jeg elleve dager igjen før jeg reiser. Ida reiser riktignok ut av landet, mens jeg reiser til Bergen – som foreløpig fremdeles teller som Norge, selv om faren min påstår noe annet. Allikevel er reisefeberen nesten uutholdelig. Jeg gleder meg sånn til å sette meg i bilen med The White Stripes-samlinga (fast roadtripmusikk!), klær, bestikk, innredning, toalettsaker og alt mulig annet jeg trenger for å overleve ti måneder på folkehøgskole.

Jeg har allerede snakket med en del av mine kommende klassekamerater, takket være facebook. Der er virkelig herlige folk. Har allerede funnet fellow movie geeks jeg kan se sære filmer med i sene nattetimer. Jeg har i tillegg funnet ut hvem jeg skal dele rom med. Ei herlig jente fra Stavanger. Hun heter Yri (hvor fantastisk er vel ikke det?). Hun deler redselen min for svaner, og forkjærligheten for prikker og oppdagelsesferder. Sånt hjelper masse på nervøsiteten.

Nå nærmer det seg flyttefest også. På lørdag braker det løs i nesparken, med godt humør og fine mennesker og forhåpentligvis fint vær også. Jeg tror ikke det har gått helt opp for meg enda at jeg reiser fra alle sammen. Å forlate Moss er ikke spesielt vanskelig, det er mossingene det blir vanskelig å reise fra. (DERE ER SÅ FINE!)

Men nå må jeg rydde leiligheten og gjøre meg klar for jobb. Jeg krysser fingrene for kunder i godt humør og spillelistene uten techno og Rihanna…

Legg igjen en kommentar

