Hihi

Enda en kort skriveverkstedtekst.

Det begynner forsiktig, med en svak surring i krokene. Det sprer seg likevel raskt. Surringens intensitet stiger, og når snart ut til alle ganger og korridorer. Stemmer hvisker undrende og intenst mellom hverandre. Snart titter nysgjerrige øyne rundt hjørner og inn sprekker for å få et glimt av det som kanskje er for godt til å være sant. Kan det være? Ja, det kan visst det.
Lyden av lette føtter overdøver snart surringen, og det løpes fra rom til rom med nyheter så gode at det gløder av energi og glede i mottakerene lenge etter at beskjedene er overbrakt. Med ett har en varme tatt bolig i alle sammen. Utallige fingre trommer mot bordplater, noen vrir seg i stolen for hundrede gang. De er utålmodige. Spente.
Til slutt klarer de ikke holde seg lenger.

«DET ER PIZZA TIL MIDDAG!» roper de høyt, og løper til matsalen tjue minutter før tiden.

One response to “Hihi

  1. hei. eg heiter ragni. eg er superflink til alt, bortsett frå å blogge OFTE. det er eg ikkje spesielt flink til. eg skriv superbra, eg berre legg det ikkje ut. sådetså. mops og stjerner og alt fint.

Legg igjen en kommentar

