Forfattersleppet

De drikker rødvin og sitter med bena i kryss. De gestikulerer når de prater. De prater om ting jeg antar er viktige. Det ser i hvert fall sånn ut.

Jeg gransker rommet. Hvem av disse rødvinsmenneskene er forfattere? Hvilke sitter nå med en sommerfuglsverm inne i seg og gjentar vittige og velformulerte fraser om og om igjen for seg selv? Ingen. Det er umulig å gjette. Jeg ser over smilende ansikter. Noen sier noe, de andre ler.

Rommet mangler røyk. Den typen litterær røyk som vanligvis forbindes med akademikere og rødvin. Røykeloven har endret på det. Jeg kan likevel ikke unngå å oppleve salen som et røykfylt rom. Jeg plasserer en imaginær sigarett i hendene på nesten alle gjestene.

utkast. like it?

One response to “Forfattersleppet

  1. Jeg liker det mucho!
    Du er god til å beskrive.

Legg igjen en kommentar

